10 tipp, hogy az Apple Watch órád akksija tovább bírja

Az Apple Watch akkumulátorai az évek során folyamatosan egyre jobbak lettek, de az okosórát továbbra is minden éjjel tölteni kell, függetlenül attól, hogy az egy vadiúj 4-es, vagy Series 1, 2 vagy 3-as modell. Bár a szoftverfrissítések fokozatosan tovább javítják az Apple Watch akkumulátor üzemidejét, hatékonyságát, ezzel elősegítve, hogy hosszabb ideig használhassuk, mielőtt a töltőre kerülne. Azonban számos dolog van, ami befolyásolja, hogy mennyi idő alatt merül le az óra. Nézzük meg most, hogy mi a legjobb módja az üzemidő növelésének.

Apple Watch Series 4

Meddig bírja általában az Apple Watch akkumulátor?

Amit tudnod kell az akkumulátor időről, hogy egy igen relatív dolog, de nagyban függ a használattól. Letolhatsz egy olyan edzést, hogy órák alatt alatt lemerül az óra, de viselheted egész nap az órát anélkül, hogy igazából ránéznél, ami elősegíti, hogy hosszabb ideig kibírja. Sok tényező van, ami befolyásolja az üzemidőt, csak rajtad múlik, hogy melyik tanácsot fogadod meg a cikkünkből.
Az Apple egy általános ajánlást ad – mind a 3-as és 4-es sorozatnál – arra, hogy hogyan tudod a gyárilag tervezett 18 óra akkumulátor időt elérni az éjszakai töltést követően. Ez a becslés 90 időellenőrzést, 90 értesítést, 45 perc alkalmazáshasználatot és 60 perc edzést fed le (Bluetooth-os zenehallgatás mellett). Más megközelítésben kijöhet 2 óra Bluetooth telefonálás, 1 óra LTE hívás, vagy 7 óra zenehallgatás LTE 4G hálózaton keresztül.
Akárhogy is teszteltük az Apple Watch különféle generációit, az akkor is egy olyan okosóra maradt, amit minden éjszaka tölteni kell újra meg újra. Ezért is fontos szempont, hogy mennyi idő alatt lehet feltölteni.

Mennyi ideig tart az Apple Watch feltöltése?

Mind a 2-es, 3-as, mind a 4-es sorozatnál az Apple úgy becsüli, hogy 90-100 percig tart a 80%-os akkumulátor töltöttség elérése, és 100%-ot két óra múlva ér el a gyári mágneses töltőkábellel. Ez természetesen eltérő lehet, ha után gyártott töltőt használunk, amelytől mindenkit óva intünk.

Hogyan ellenőrizheted az Apple Watch akkumulátor töltöttségét?

Ha kezdő Apple Watch tulaj vagy, akkor megbocsátható bűn, hogy az akkumulátor százalékos arányát nem találod a menüben. Íme az összes módja annak, hogy megnézd mennyi szufla maradt benne:

  • Az IPhone-odon egy akkumulátoros widgetet telepíthetsz, hogy megjelenítse a csatlakoztatott Apple Watch akkumulátor töltöttségének százalékos arányát.
  • A vezérlőközpont eléréséhez húzd felfelé az órafelületet, és nézd meg az akkumulátor töltöttséget százalékban.
  • Néhány képernyő felületen hozzáadhatsz százalékos kijelzést.
  • Amikor az Apple Watch éjszakai üzemmódban tölt, egyszerűen nyomd meg a zöld töltési ikont, hogy ellenőrizd az akkumulátort.

Apple watch Theatre mode

10 Tipp az Apple Watch üzemidő növeléséhez

1. Tiltsd le a képernyő felébresztését

Az Apple Watch giroszkópját és gyorsulásmérőjét használja, hogy azonnal bekapcsolja a kijelzőt, ha felemeled a csuklódat. Sajnos ez azt jelenti, hogy a csukló felemelésével a kijelző mindig aktiválódik, akár egy filmet nézel, vagy csak nyújtózkodsz. Minden alkalommal, amikor ez megtörténik, az akkumulátor töltöttsége csökken.
Ha nem szeretnéd felébreszteni az Apple Watchot a csuklód felemelésével, nyisd meg az Apple Watch alkalmazást az iPhone-on, koppintson a Saját óra elemre, majd válaszd az Általános > Képernyő felébresztése beállítást, és kapcsold ki a Képernyő felébresztése a csukló felemelésekor lehetőséget.
Ezután meg kell érinteni a képernyőt vagy egy gombot minden alkalommal, amikor fel szeretnéd ébreszteni a kijelzőt.

2. Használd a színház módot az Apple órán.

A színházi mód nagyszerű a találkozók és a sötét helyek – mint például egy mozi – esetén, ahol értesítéseket vársz, de nem szeretnéd, hogy a képernyő véletlenül bekapcsoljon, és mindenkit megzavarjon. Mivel így nem kapcsolja be a képernyőt, nem használ annyi akkumulátort sem.

3. Csökkentsd a mozgást

Rengeteg fantasztikus grafikus trükk van a watchOS-ben, amelyek úgy vannak kialakítva, hogy a lehető legsimábbak legyenek az átmenetek, de egy kicsit több energiát igényelnek processzortól, ami bizony így egy kicsit többet fogyaszt. Ha az alkalmazás kezdőképernyőjén nem szükséges a csinos animáció vagy az értesítéseknél az átlátszó effektek, akkor mindkettőt kikapcsolhatod a Kisegítő lehetőségek menüpontban.

4. Kapcsold be a Takarékos üzemmódot

Ha mindent megtettél, és még mindig fennáll a veszélye annak, hogy lemerül az órád, még mindig bekapcsolhatod az energiatakarékos módot. Nyomd meg a bekapcsoló gombot, majd válaszd a Takarékos módot. Ez az idő kivételével leállítja az összes funkciót. Ha az akkumulátor töltöttségi szintje 10% alá megy, az Apple Watch magától is figyelmeztet, és megkérdezi, hogy szeretnéd-e használni a Takarékos módot.

Apple watch EKG

5. Kapcsold ki a pulzusmérőt

Ha nem akarod, hogy az Apple Watch néhány percenként a pulzusodat mérje, letilthatod a pulzusmérőt. A pulzusmérő folyamatosan ellenőrzi a pulzust, javítva ezzel a kalóriabecslés pontosságát, azonban jelentős mennyiségű akkumulátor töltöttséget vesz igénybe.

Kikapcsolhatod az iPhone-on található Watch alkalmazásban, az Adatvédelem menüpontban. Ha már ott vagy, kikapcsolhatod az Edzettségi állapot nyomon követését is, ha az óra fitnesz elemei nem fontosak számodra.

6. Az iPhone szinkronizálás testreszabása

Az alapvető iPhone alkalmazások, például a Levelezés, az Üzenetek és a Naptár tükrözése rendkívül hasznos, de felesleges is lehet. Tényleg szükséged van a Watchra és az iPhone-ra is, ha valaki felhív? Gondold át, hogy mit használsz ezekből, és rengeteg akkumulátor időt spórolhatsz.
Testre szabhatod, hogy a Watch hogyan nézheti meg azokat az alapvető iPhone alkalmazásokat. Kikapcsolhatod a telefon riasztásait, letilthatod az Üzenetek figyelmeztetéseit és kiválaszthatod, hogy a postafiókok közül melyik küldhet neked figyelmeztetéseket.

7. Edzés energiatakarékos móddal

Ha az akkumulátoridőt szeretnéd meghosszabbítani edzés közben, az Apple módot kínál erre. Ha bekapcsolod a “Workout Power Saving” módot az Watch alkalmazás Általános részében, a telefon kikapcsolja a pulzusmérőt a gyalogláshoz és a futáshoz. A kalóriabevitel számításai kevésbé pontosak lehetnek, de az edzés során az akkumulátor plusz élettartamot kap. Jó ha kitart az edzés végéig az okosóra, nem igaz?

8. Kapcsold ki a Siri asszisztenst

Minden alkalommal, amikor a kijelző be van kapcsolva, az Apple Watch keresi a két varázslatos szót: “Héj Siri”, hogy az Apple személyes asszisztense beállíthassa a következő találkozót, vagy lejátssza kedvenc dalodat. Ez egy jó módja annak, hogy a kezünket szabaddá tegyük, de jó módja annak is, hogy az akkumulátort lemerítsük. Kikapcsolhatod az Apple Watch Általános beállítások részének Siri menüjében. 

Ne zavarj

9. Csökkentsd a háttérfrissítéseket, vagy kapcsold ki őket

Az Apple Watch összes programja folyamatosan frissít a háttérben, új információkat töltenek le, hogy amikor megnyitod az alkalmazást, akkor a legfrissebb hírek vagy sport pontszámok minimális várakozással ott legyenek. Ennek a kényelemnek az ára az akkumulátor élettartama. Ez az egyik olyan tényező, amely sokkal gyorsabban lemerítheti az órádat.

A Watch alkalmazás Általános részében van egy Háttéralkalmazás frissítése menü. Itt lehet kikapcsolni az összes háttérfrissítést vagy beállítani az egyes alkalmazások bekapcsolását vagy kikapcsolását. Javasoljuk, hogy kapcsold ki a háttérfrissítéseket és élvezd tovább az órádat.

10. Kapcsold ki a hangokat, némítsd le az órát

Az Apple Watch bármikor csenghet, főleg ha új értesítést kap, ami akkor hasznos, de nem az akkumulátor élettartamára nézve. A hangot nagyon gyorsan kikapcsolhatod: felcsúsztat alulról, majd megérintve a csengő ikont beállíthatod, lenémíthatod a hangokat.

Vélemény, hozzászólás?

0
×

Cart